انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

مسجدی در کلمبیا

🔸فاطمه الهولی زن عربی از منطقه خلیج فارس، یکی از این زنان مبلغ بین المللی اسلام است که مدتی را در کلمبیا گذرانده است.تعداد مسلمانان در کلمبیا نزدیک به 14 هزار نفر است. تعداد زنان بیشتر از مردان است و این نتیجه منطقی است زیرا تعداد زنان جهان بیشتر از مردان است و تعداد هدایت‌شدگان زن نیز بیشتر از تعداد مردان هدایت شده است.

کلمبیا، کشوری در شمال‌غربی‌ آمریکای جنوبی است. اسلام، در اثنای جنگ جهانی دوم، با مهاجرت مسلمانان از کشورهای لبنان، سوریه و فلسطین به این کشور راه یافت، عمده جمعیت ۲۰،۰۰۰ نفری مسلمانان کلمبیا را این مهاجران تشکیل می‌دهند، مسلمانان در بوگوتا (پایتخت)، پارانایکا، مائیکو، کالی و سان آندرسن زندگی می‌کنند.
🔸تجربه من در کلمبیا از عجیب‌ترین و غریب‌ترین تجربه‌هایی بود که با آن روبرو شدم. در زندگی فکر نمی‌کردم که روزی به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی خواهم رفت؛ کشوری که در مدرسه در مورد آن مطالعه داشتیم اما نه مطالعه عمیق. از کلمبیا تنها درباره مواد مخدر و گروه‌های مافیایی شنیده‌ و هیچ چیز مثبتی درباره آن نشنیده بودم.


نماز جماعت در یکی از مساجد کلمبیا

🔹پس از ازدواج با یک مسلمان کلمبیایی؛ همسرم پیشنهاد رفتن به کلمبیا را داد و وضعیت نامناسب و بد مسلمانان را برای من تشریح کرد و از این وضعیت اندوهگین شدم و دوست داشتم که بیشتر این کشور را بشناسم. وقتی به این کشور رسیدم دیدم که یکی از زیباترین کشورهایی که خداوند تعالی آن را خلق کرده، کلمبیا است. بسیاری از مردم کلمبیا را انسان‌های ساده یافتم، من محسور طبیعت آن و فطرت خوب مردم آن شدم و به همراه آنها آموختن اسپانیایی را آغاز کردم.
🔸مسلمانانی که مسلمانی نمی دانند.در جامعه کلمبیا گروه اندکی در مقایسه با ساکنان آن دین اسلام را می‌شناختند و فقدان بسیاری از علوم اسلامی و عربی در این کشور دیده می‌شد، به طور مثال بسیاری از خواهران نمی‌دانستند که چگونه نماز بخوانند؟ اگرچه از سال‌ها پیش مسلمان شده بودند و مسیحیان نیز هیچ اطلاعی درباره دین اسلام نداشتند و آنچه داشتند اطلاعات اشتباه بود که ارتباطی به اسلام نداشت، به همین دلیل مرکزی برای معرفی اسلام و ارایه دروس اسلامی تأسیس کردم و بسیاری از مسلمانان در این مرکز شرکت می‌کنند و مسیحیان و غیرمسیحیان نیز به دین حق دعوت می‌شود، این ایده ابتدا با یک مجموعه کوچکی از مسلمانان عرب و کلمبیایی که حال و آینده اسلام در کلمبیا توجه داشتند، آغاز شد و بعد گسترش یافت.


مسجدی در کلمبیا

🔹تاسیس القرطبی: ایده از زمانی آغاز شد که من و همسرم وضعیت مسلمانان را پس از شش ماه رسیدن به کلمبیا بررسی کردیم و با بسیاری از برادران و خواهران صحبت کردیم، از نمازخانه‌های بوگوتا بازدید به عمل آوردیم و دیدیم که بسیاری از آنها در زمان نماز بسته است و اگر باز باشند نیز دروس دینی یا مطلب دینی ارایه نمی‌دهند، یک شیخ و عالم در پایتخت وجود ندارد و کسی نیز به اسلام روی نمی‌آورد.
🔸بسیاری از خواهران به من گفتند که می‌خواهند اصول دین را بیاموزند چرا که آنها مسلمانند و پس از اسلام آوردن‌شان هیچ چیزی درباره اسلام نیاموختند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که یک مرکز اسلامی تأسیس کنیم و پس از یک سال بررسی به همراه گروه‌مان تصمیم گرفتیم مرکز تحقیقات اسلامی قرطبی را افتتاح کنیم و در میان گروه یک عالم دینی بود که به عنوان شیخ انتخاب و کار را آغاز کردیم.
🔹مرکز القرطبی با آموزش تجوید، عقیده، حدیث، فقه، شریعت، سیره، دروس زبان عربی، خط عربی به مسلمانان برای حمایت از اقلیت‌های اسلامی تلاش می‌کند. این مرکز هر آنچه برای دین حنیف اسلامی نافع و مفید است، آموزش می‌دهد و همچنین برای #ترجمه_کتاب‌های_دینی از عربی به اسپانیایی و آگاه‌سازی افراد به حقایق موجود در کلمبیا و گسترش تبلیغات اسلامی به بیش از هفت میلیون جمعیت پایتخت کلمبیا تلاش می‌کند تا در آینده نزدیک به اذن خداوند همه قاره به دین اسلام دعوت شوند.
آنچه مردم کلمبیا را در خیابان‌ها به پرسش درباره اسلام یا سخن گفتن تشویق می‌کند نشانه‌هایی است که با آن مسلمانان شناخته می‌شوند مثلا اگر یک مسلمان را با لباس اسلامی یا زن مسلمان محجبه‌ای را ببینند از او درباره اسلام و حجاب و مسایل مربوط به این دین پرسش می‌کنند.

شیعیان کلمبیا- عکس تزیینی است

🔸در کلمبیا استقبال زیادی از سوی مردم آن از اسلام می‌شود، به یاد دارم که ما در سال گذشته شاهد بودیم که در هر هفته‌ای افراد زیادی برای تحقیق درباره اسلام و یا گفتن #شهادتین می‌آورند. در حقیقت بیشتر زنانی که به اسلام می‌گرویند با سختی‌ها و مشکلات زیادی در رویارویی با خانواده‌های مسیحی‌شان مواجه‌اند و زنان مجرد با فشار زیادی از سوی خانواده‌هایشان برای ترک اسلام روبرو هستند و برخی از آنها مجبورند که خانواده‌هایشان را ترک کنند، با وجود اینکه این مسئله سختی است.
🔹اما بسیاری زنان متأهل نیز از همسران مسیحی‌شان طلاق گرفتند و حضانت فرزندان‌شان را با وجود مشکلات زیاد برای تربیت صحیح اسلامی بر عهده گرفته‌اند. در این وضعیت زنان در زندگی سختی‌ها و مشکلات زیادی برای امرار معاش مواجه‌اند./ جهان نیوز

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی