انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

عنوان کتاب: Christians and Muslims: from double standards to mutual understanding
نویسنده: Hugh Goddard
انتشارات و سال نشر: Curzon press, 2005
درباره نویسنده: هیو گادارد، نویسنده این کتاب یک محقق تاریخ ادیان از کشور انگلستان است. او فارغ‌التحصیل رشته «تاریخ اسلام» از دانشگاه آکسفورد انگلستان است و دکترای خود را از مرکز مطالعات روابط اسلام و مسیحیت در بیرمنگام گرفته است. ایشان در کشورهای اردن، مصر، لبنان، پاکستان، هند، مالزی و... همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی اسلامی دارد. از جمله کتاب های دیگر وی می‌توان به مسیحیان و مسلمانان: از معیارهای دوگانه تا درکی متقابل (Christians and Muslim: From double standards to mutual understanding) و دیدگاه مسلمانان راجع به مسیحیت (Muslim Perception of Christianity) اشاره کرد.


درباره کتاب: نویسنده در این کتاب می‌کوشد تا سوءتفاهم‌ها در میان باورمندان به دو دین بزرگ مسیحیت و اسلام را بزداید و معتقد است تا این سوءتفاهم ها زدوده نشود شرایط برای زندگی مسالمت‌آمیز پیروان این دو دین فراهم نخواهد شد. او در مقدمه کتاب از وجود «جهل متقابل» در میان پیروان مسیحیت و اسلام سخن می‌گوید و معتقد است هم مسیحیان نسبت به اسلام و هم مسلمانان نسبت به مسیحیت در جهل قرار دارند. آقای گودرد حتی برخی از آیات قرآن راجع به مسیحیت را ناشی از نوعی جهل نسبت به مسیحیت معرفی می‌کند و مصداق درک نادرست باورهای مسیحی می‌داند.
 نویسنده می‌گوید این جهل متقابل سبب ایجاد «معیار دوگانه» از در جامعه مسلمانان و مسیحیان می‌شود؛ معیار دوگانه یعنی اینکه یک مسیحی یا مسلمان باور داشته باشد که فقط ایمان و باور خود اصل الهی دارد و هر باور و اعتقاد دیگری منشأ بشری دارد. او با بیان مثال‌هایی توضیح می‌دهد که این باور چقدر می‌تواند خطرناک باشد. نویسنده تلاش می‌کند رویکردی را پیشنهاد کند که در صورت اتخاذ آن توسط مسیحیان و مسلمانان این مشکل حل شود و «فهم متقابل» جایگزین «جهل متقابل» گردد.
کتاب علاوه بر مقدمه مفصلی که به قلم نویسنده نگاشته شده و در حکم یک مقاله علمی مجزاست، هشت فصل و یک نتیجه‌گیری دارد. نکته جالب درباره ساختار کتاب این است که هر کدام از فصول خود به صورت مجزا دارای ساختار هستند و از یک مقدمه، بخش اصلی و یک نتیجه‌گیری در موضوع خاص خود تشکیل شده‌اند. از جمله موضوعات کتاب می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد: خواستگاه این دو سنت دینی، کتب مقدس آن‌ها، گسترش تفکر دینی در آن‌ها، شریعت و اخلاق، عبادت و معنویت و... .
سایر توضیحات: ناگفته مشخص است که اصل سخن دکتر گادارد درباره وجود جهل متقابل سخنی درست است ولی ایشان در بیان مصداق از قرآن به خطا رفته است و به نظر می‌رسد ایشان نتوانسته است به درکی صحیح از آیات قرآن و نحوه استفاده درست از آن برسد.
دریافت
حجم: 1.04 مگابایت

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی