انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

دست دادن همیشه برای ایرانی‌ها در خارج کشور مساله است، خصوصا اگر دولتی و ماموریتی باشند. در مراسم ختم مربوط به برادر یکی از بزرگان لبنان در حال عکاسی بودم. یک مسئول ایرانی از طرف سفیر ایران برای ادای احترام آمد.
رسم است برای احترام به شخصیتها، آنها را در صف خانواده مرحوم جای می‌دهند.
برخی خانم‌ها برای تسلیت به مردان خانواده داغدیده به قسمت مردانه می‌آمدند. دست دادن لبنانی‌های سکولار با زن‌ها عادی است.
دیپلمات ایرانی که تازه به بیروت آمده بود سرخ و سفید می‌شد و برای دست ندادن کمی به جلو خم شده و به مدل ژاپنی دستهایش را به هم می‌چسباند. 🙏 این راهکار وزارت خارجه ای ها برای دست ندادن است.
کافی بود بدون استرس و بسیار راحت، دستش را روی سینه بگذارد. در لبنان وقتی مردی نخواهد به زنان دست بدهد یا خانم #محجبه ای نخواهد با مردان دست بدهد، دست راستش را روی سینه می‌گذارد و همه می‌فهمند وی دست نمی‌دهد و اصراری نمی‌کنند.
شنیده ام این رسم از #امام_موسی_صدر به جای مانده، که وقتی زنان می خواستند با او دست بدهند، دستش را روی قلبش می‌گذاشت و می‌گفت ما با دست سلام نمی‌کنیم، با قلب سلام می‌کنیم.

🔹#پی_نوشت:
- باید نشست و مسائل غربی یک مسلمان را احصاء کرد. یک مسلمان در جامعه غیر مسلمان با چه مسائل، مشاکل، ابهامات و پیچیدگی های فرهنگی- مذهبی ای مواجه است؟

- باید نشست و برای مسائل غربی یک مسلمان پاسخ و راهکارهای عملیاتی ارائه نمود. راهکارهایی که هم محدودیت دینی مسلمان را درک کند و هم در مواجهه با مخاطب غیرمسلمان این محدودیت را فهم نماید.

- باید نشست و به این سؤال پاسخ داد که چه راهکارهایی برای زندگی در غرب، ارتباط با مخاطب غربی، مسلمان زیستن و ... وجود دارد؟! راهکارهایی که مسلمان را غربی نکند، بلکه سبک زندگی غربی را اسلامی نماید.

 

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی