انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

عنوان کتاب: A History of God: the 4000 year quest of Judaist, Christianity and Islam
نویسنده: Karen Armstrong
انتشارات و سال نشر: Ballantine Books 1993
درباره نویسنده: خانم کارن آرمسترانگ محقق انگلیسی و متخصص «تاریخ دین و مطالعات ادیان» است. او تحقیقات زیادی از منظر تاریخی درباره ادیان مختلف انجام داده است که از جمله آن می‌توان به پژوهش ایشان درباره پیامبر اسلام اشاره کرد که در کتابی تحت عنوان «زندگانی محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)» منتشر شده است. برای آشنایی بیشتر با خانم کارن آرمسترانگ و کتاب وی به نام «تاریخ خداباوری: 4000 سال جستجوی یهودیت، مسیحیت و اسلام» به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



درباره کتاب: کتاب «تاریخ خداباوری: چهار هزار سال جستجوی یهودیت، مسیحیت و اسلام» از معروف‌ترین آثار خانم آرمسترانگ است که در آن نه به توصیف واقعیت خداوند، که به تعبیر نویسنده به لحاظ تاریخی توصیف ناپذیر است، بلکه به نقد و بررسی شیوه اندیشه‌ای می‌پردازد که انسان‌ها از زمان حضرت ابراهیم تا به امروز توانسته‌اند از طریق آن خدا را به تصویر کشیده‌اند. کارن آرمسترانگ در این کتاب به شرح دریافت از خدا در سه دین توحیدی یهودیت، مسیحیت و اسلام پرداخته است و به چالش‌هایی اشاره می‌کند که در سه دین توحیدی و متون کتاب مقدس و عهد عتیق وجود دارد و همچنان باقی مانده است.

تاریخ خدا باوری حاوی یک مقدمه و کلیاتی درباره سیر تحول مفهوم خدا است و در آن مباحثی همچون تثلیث (پدر، پسر، و روح القدس)، خدا و وحدانیت آن در اسلام و خدای فیلسوفان، عارفان، مصلحان و عصر روشنگری می باشد و عناوین مذکور از دید یک تفکر غیرانتزاعی مورد مداقه و بررسی قرار گرفته است.
سایر توضیحات: این کتاب به فارسی نیز ترجمه شده است که مشخصات کتابشناسی آن به شرح زیر است:
کارن آرمسترانگ، «تاریخ خداباوری: 4000 سال جستجوی یهودیت، مسیحیت و اسلام»، ترجمه بهاءالدین خرمشاهی و بهزاد سالکی، انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. این کتاب همچنین با ترجمه محسن سپهر تحت عنوان «خداشناسی از ابراهیم تاکنون: دین یهود، مسیحیت و اسلام» توسط نشر مرکز چاپ شده است.

دریافت
حجم: 5.33 مگابایت
توضیحات:  A History of God: the 4000 year quest of Judaist, Christianity and Islam

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی