انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

عنوان: Asian Islam in the 21st Century
نویسندگان: John L Esposito, John Voll, Osman Bakar  
انتشارات و سال نشر: Oxford. 2008
درباره نویسندگان: جان اوبرت ول (1936) استاد تاریخ اسلام و معاون پیشین «مرکز تفاهم اسلام و مسیحیت شاهزاده ولید» واقع در دانشگاه جرج تاون آمریکا می باشد. او از کالج دارتموث فارق التحصیل شد و کارشناسی ارشد خود را در رشته مطالعات خاورمیانه و دکترای خود را در رشته تاریخ و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه هاروارد دریافت نمود. وی قبل از دانشگاه جرج تاون، به مدت سی سال در دانشگاه نیوهمپشایر، تاریخ جهان و خاورمیانه تدریس می کرد و کارشناس تاریخ نوین اسلام است. او نویسنده کتاب «اسلام، تداوم و تغییر در جهان مدرن»، یکی از ویرایشگران کتاب «اسلام آسیایی در قرن بیست و یکم» ،یکی از نویسندگان «اسلام و دموکراسی پس از بهار عربی» و نویسنده و ویرایشگر ده ها کتاب و مقاله‌ی دیگر است.
جان اسپوزیتو، استاد امور بین‌الملل و مطالعات اسلامی در دانشگاه جرج‌تاون می‌باشد. او مدیر مرکز «شاهزاده الولید بن طلال برای فهم متقابل مسلمانان و مسیحیان» در دانشگاه جرج تاون می‌باشد.
جان اسپوزیتو استاد دانشگاه جورج تاون آمریکا در زمینه دین و پژوهش‌های اسلامی و امور بین‌المللی و همچنین بنیانگذار و سرپرست «مرکز شناخت متقابل اسلام و مسیحیت» آمریکا است. اسپوزیتو در زمینه اسلام، اسلام سیاسی و اثرات جریان‌های اسلامی از شمال آفریقا تا آسیای جنوب شرقی صاحب تخصص است و علاوه بر فعالیت‌های یاد شده در مراکز متعدد دیگر نیز فعالیت داشته و دارد از جمله مرکز مطالعات مربوط به اسلام و دموکراسی که نایب رئیس آن بوده‌است. اسپوزیتو سرپرست و سر ویراستار دائرةالمعارف چهار جلدی آکسفورد راجع به جهان اسلام مدرن (۱۹۹۵) تاریخ اسلام آکسفورد (۱۹۹۹)، «فرهنگ نامه اسلام آکسفورد» و «دنیای اسلام گذشته و حال» است. تاکنون بیش از ۳۰ اثر از این استاد به چاپ رسیده است.
پروفسور دکتر ابو باکار، یکی از متخصصان برجسته علمی در زمینه فلسفه علم و معاونت علمی دانشگاه مالایا  (University of Malaya)  است.


درباره کتاب: با اینکه بیش از نیمی از مسلمانان جهان در آسیا زندگی می‌کنند، تمرکز بیشتر کتب پیرامون اسلام معاصر، بر روی خاورمیانه است و فرصت اندکی صرف حضور پویا و متنوع اسلام آسیایی در سیاست جهانی و منطقه ای، شده است.
مسلمانان آسیا بیشترین جوامع مسلمان در جهان را تشکیل می‌دهند. اندونزی، پاکستان، بنگلادش، هند و آسیای مرکزی. در سال های اخیر، حملات تروریستی در بالی اندونزی، مناقشات جدایی‌طلبانه در اندونزی و فیلیپین و ظهور سیاست اپوزوسیونی در آسیای مرکزی همگی به اهمیت راهبردی اسلام آسیایی اشاره دارند.
کتاب «اسلام آسیایی در قرن بیست و یکم»، به تروریسم و اثرات آن، در قالب وسیع‌تر و در چارچوب سیاست‌های جوامع مسلمان می پردازد و نشان می‌دهد که جنبش‌ها و آرمان‎های اسلامی، خواه غالب و خواه تندرو، چگونه جوامع مسلمان آسیا را شکل داده‌اند. آزمون‌های دموکراسی‌سازی، چه موفق و چه ناموفق بررسی شده‎اند و علل ظهور جنبش‌های نظامی تندرو بررسی و از رهاورد تاریخی تحلیل می‌شوند.
نتیجه چنین مطالعه‌ای، ارائه تصویری متفکرانه از تنوع غنی سیاست و گفتمان مسلمین است که همواره کشورهای مسلمان‌نشین اقلیت و اکثریت در آسیا را تحت تاثیر قرار می دهد. متخصصین و دانشجویان مطالعات اسلامی، ادیان، امور بین الملل و سیاست تطبیقی به همراه رهبران جهان، همگی از این تحلیل و بررسی همه جانبه بر روی بخشی از جهان که روز به روز بیشتر حائز اهمیت می شود، بهره خواهند برد.
این کتاب دارای دو بخش کلی با عناوین «دین و سیاست در جوامع با اکثریت مسلمان» و « دین و سیاست در جوامع با اقلیت مسلمان» است که ذیل هر یک، عناوین دیگری همچون «اسلام در اندونزی قرن بیست و یک»، «اسلامی شدن پاکستان»، «اسلام در مالزی قرن بیست و یکم» و «اسلام در چین» وجود دارد.

دریافت فایل کتاب(PDF)
حجم: 1.43 مگابایت

 

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی