انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

معرفی کتاب | اقتدا به محمد(ص)

Sunday, 4 August 2019، 06:27 PM

عنوان کتاب: Following Muhammad: Rethinking Islam in the Contemporary World
نویسنده: Carl W.Ernst
انتشارات و سال نشر: The University of North Carolina Press. 2003
درباره نویسنده: پروفسور کارل ارنست، استاد برجسته مطالعات دینی در دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا است. وی مطالعات فراوانی درباره اسلام داشته و به بسیاری از کشورهای اسلامی سفر کرده و هم اکنون در زمینه مطالعات اسلامی یکی از شخصیت‌های مطرح بین‌المللی است. کارل ارنست از شاگردان خانم آنه ماری شیمل بوده و تاثیر نگاه عالمانه این محقق برجسته در آثار او مشهود است. نویسنده، به پاس احترام، کتاب «اقتدا به محمد» را به استادش خانم شیمل تقدیم کرده است، پروفسور ارنست به عرفان اسلامی بسیار علاقه‌مند است و در مورد شیخ روزبهان تحقیقات فراوانی دارد و دو کتاب در مورد روزبهان نگاشته است.
درباره کتاب: دکتر کارل ارنست می‌‌گوید کتاب اقتدا به محمد(ص) بدان منظور نگاشته شده است تا ابرهای بدگمانی و سوء فهم را بزداید. این کتاب ابزاری به دست خوانندگان می‌دهد تا بتوانند به فهمی مستقل از آن موضوعات کلیدی و اوضاع تاریخی نایل آیند که امروزه بر مسلمانان و غیر مسلمانان در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد. این کتاب در یک مقدمه و شش فصل تنظیم شده است.

فصل اول تحت عنوان «اسلام در چشم غربیان»، ابتدا نگاهی اجمالی به اسلام دارد سپس به تفصیل و به لحاظ تاریخی دیدگاه‌های اسلام ستیزانه‌  غرب را از قرون وسطی تا عصر حاضر بررسی می‌کند. جنگ‌های صلیبی،‌ مسأله‌ استعمار و غرض‌ورزی‌های مستشرقان از جمله موضوعات این فصلند. فصل دوم تحت عنوان «نگرش به اسلام در قالب دین»، به تاریخچه‌ واژه‌ «دین» (religion) و تطور معنای آن از صدر مسیحیت تا اوایل عصر استعمار می‌پردازد و بر آن است تا به سوء فهم‌های ناشی از آمیخته شدن اسلام با مسایل قومی و نژادی خاتمه دهد. فصل سوم به «منابع قدسی اسلام» یعنی به قرآن و سنت اختصاص دارد، این فصل با زندگی پیامبر اسلام(ص) آغاز می‌شود و با نگاهی اجمالی به قرآن، ساختار و محتویات آن ادامه می‌یابد. این فصل بر نقش محوری پیامبر اسلام (ص) به عنوان «رحمه للعالمین» در معارف اسلامی تأکید می‌ورزد. فصل چهارم تحت عنوان «اخلاق و زندگی این جهانی» به جنبه‌های عملی آموزه‌های اسلام از جمله اخلاق و فقه می‌پردازد، منابع تفکر اخلاقی جهان اسلام و ربط و نسبت آن‌ها با فلسفه و آموزه‌های یونانی و نیز اندیشه‌های ناب قرآن و سنت در این فصل مورد بحث قرار می‌گیرد. فصل پنجم تحت عنوان «معنویت و عرفان عملی» به ابعاد عرفانی و معنوی اسلام می‌پردازد و ائمه شیعه(ع) و مشایخ صوفیه را به عنوان رهبران و سرچشمه‌های معنویت و عرفان در دو سنت تشیع و تصوف بررسی می‌کند. مباحثی چون مخالفت وهابیان با مفهوم ولایت در این فصل مورد بررسی قرار می‌گیرد. این فصل هم‌چنین به ماهیت هنر اسلامی می‌پردازد و مباحثی چون هنر قدسی، هنر سکولار با بن‌مایه‌های دینی، هنر اسلامی از دیدگاه مسلمانان و هنر اسلامی از دیدگاه غربیان را در بردارد. فصل ششم که خاتمه و نتیجه‌گیری است تحت عنوان «ایجاد تصویری جدید از اسلام در قرن بیست و یکم» نگاهی به مسأله‌ اسلام و مقتضیات زمان و نیز مسأله‌ سنت و تجدد دارد و بر آن است تا نشان دهد که چگونه «ایدئولوژی» و «تکنولوژی» دایماً طرز تلقی مسلمانان و غیر مسلمانان از اسلام را تغییر می‌دهد.
سایر توضیحات: این کتاب با دو ترجمه به فارسی نیز ترجمه شده است و مشخصات کتابشناسی آن‎ها به این شرح است: «اقتدا به محمد، نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر، کارل ارنست، ترجمه قاسم کاکایی، ترجمه حسن نورائی بیدخت، انتشارات هرمس، انتشارات حقیقت».
دریافت
حجم: 3.99 مگابایت

Comments (۱)

وایییییی این چرا انگلیسیه ای کاش ترجمه فارسیشو هم میذاشتین من خیلی دنبال ترجمه فارسی این کتابم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی