انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

۳۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است


🔹 اندلس یکی از شهرهای قدیمی اسپانیا بود که بیش از 800 سال تحت حکومت اسلام قرار داشت و همه ادیان در آن با مسالمت، در کنار هم زندگی می‌کردند. مسجد جامع قرطبه یا مزکیتا، واقع در اندلس یا اسپانیای امروزی است که از بناهای مشهور دوره اسلامی است، ساخت بنای این مسجد تقریباً دو قرن و نیم به طول انجامید. نام قدیم این مسجد «جامع حضرة» بود.

🔺« کنفرانس بین المللی مطالعات اسلامی امروزی»
🔹برای اطلاعات بیشتر به آدرس yon.ir/K2poc مراجعه نمایید.
🔸مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»

🔸از منوی سمت چپ «انجمن بین المللی ترنم صلح» را دنبال کنید تا رخداد بروزرسانی مطالب وب، برای شما ارسال گردد.


🔹 سال‌هاست بحث برابری حقوق زن و مرد، یکی از مباحث داغ رسانه‌ها و محافل سیاسی است. اما آیا باوجود تفاوت‌های زیستی و فیزیولوژیکی زن و مرد، امکان یکسان ساختن حقوق و منافع آن‌ها وجود دارد؟
🔸این موضوع در برخی کشورهای اسکاندیناوی به بوته آزمایش گزارده شده است و برخلاف پیش‌بینی‌ها نتایج کاملاً شوک‌آور بوده است. در این ویدئو، پروفسور Jordan Peterson و خانم سوفی واکر، در مورد نتایج برابری مرد و زن و تجارب به‌دست‌آمده مباحثه می‌کنند.
🔹 جردن پیترسن روان‌شناس بالینی، منتقد فرهنگی، و استاد روان‌شناسی دانشگاه تورنتو است. وی علاقه‌ی خاصی به روان‌شناسی دین و باور ایدئولوژیک دارد.
⚠️انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️

🔸 آکسفورد، قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان جهان به‌شمار می‌رود. برای دانلود و تماشای کلیپ یک روز عادی دانشجویان آکسفورد به ادامه مطلب مراجعه نمایید

🔻« نشست علمی تخصصی: بازخوانی تجربه‌های ماندگار در حوزه صلح و گفتگو»
🔹برای اطلاعات بیشتر به وبسایت https://b2n.ir/50143 مراجعه نمایید.
🔸از منوی سمت چپ «انجمن بین المللی ترنم صلح» را دنبال کنید تا رخداد بروزرسانی مطالب وب، برای شما ارسال گردد.

عنوان کتاب: A History of God: the 4000 year quest of Judaist, Christianity and Islam
نویسنده: Karen Armstrong
انتشارات و سال نشر: Ballantine Books 1993
درباره نویسنده: خانم کارن آرمسترانگ محقق انگلیسی و متخصص «تاریخ دین و مطالعات ادیان» است. او تحقیقات زیادی از منظر تاریخی درباره ادیان مختلف انجام داده است که از جمله آن می‌توان به پژوهش ایشان درباره پیامبر اسلام اشاره کرد که در کتابی تحت عنوان «زندگانی محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)» منتشر شده است. برای آشنایی بیشتر با خانم کارن آرمسترانگ و کتاب وی به نام «تاریخ خداباوری: 4000 سال جستجوی یهودیت، مسیحیت و اسلام» به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

🔺نقل قولی از پاپ بندیکت شانزدهم درباره روابط میان اسلام و مسیحیت در گذشته

🔹«تجارب گذشته بیانگر این است که متاسفانه روابط میان مسیحیت و اسلام همواره با فهم و احترام متقابل همراه نبوده است. چه بسیار صفحاتی از تاریخ این روابط که به جنگ و نزاع اختصاص یافته که در آنها هردو طرف از نام الهی استمداد می‌جستند و دشمنانشان را به منظور کسب رضایت الهی در این جنگها میکشتند. یادآوری این وقایع تأسف‌بار ما را شرمنده می‌کند، زیرا هیچ کس به خوبی خودمان نمی‌داند که چه جنایاتی تحت نام دین رقم زدیم.

🔸تجارب گذشته باید به ما کمک کند تا آن اشتباهات را تکرار نکنیم. ما باید درپی یافتن راه‌هایی باشیم که صلح و سازش را میان دو ملت ایجاد کند و باید یاد بگیریم با احترام به باورها و عقاید یکدیگر در کنار هم زندگی کنیم. احترام به آزادی دینی در این معنا نیازی دائمی است و ارج نهادن به حقوق اقلیت‌ها نشانه‌ای آشکار از یک جامعه متمدن است.»

منبع: Sandra Toenies keating, What Catholics Should Know About Islam, Knights of Columbus Supreme Council 2008
🔹تهیه و تنظیم در «انجمن بین المللی ترنم صلح»

عنوان کتاب: A History of Christian-Muslim relations
نویسنده: Hugh Goddard
انتشارات و سال نشر: Edinburgh University press, 2000

درباره نویسنده: هیو گادارد، نویسنده این کتاب یک محقق تاریخ ادیان از کشور انگلستان است. او فارغ‌التحصیل رشته «تاریخ اسلام» از دانشگاه آکسفورد انگلستان است و دکترای خود را از مرکز مطالعات روابط اسلام و مسیحیت در بیرمنگام گرفته است. برای آشنایی بیشتر با هیو گاداراد وکتاب وی به نام تاریخچه روابط مسیحی-مسلمان به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 طاهره رحمان، اولین خبرنگار و مجری خبری با حجاب در آمریکا!
انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️
برای مشاهده کلیپ به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

«نخستین کنفرانس بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی»
🔹برای اطلاعات بیشتر به وبسایت b2n.ir/33422  مراجعه نمایید.
🔸مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 👇🏻👇🏻

 @ThrillofPeace

🔸از منوی سمت چپ «انجمن بین المللی ترنم صلح» را دنبال کنید تا رخداد بروزرسانی مطالب وب، برای شما ارسال گردد.