انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

شهید مبلغ بین المللی اسلام

دهدوه تحت تأثیر معارف اهل بیت(ع) شیعه شد و پس از تحصیل علوم حوزوی در حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی العالمیة به بلژیک بازگشت و فعالیت‌های تبلیغی خود را با راه‌اندازی مرکز اسلامی و مسجد امام رضا(ع) در شهر بروکسل آغاز نمود. فعالیت‌های مهم وی در بلژیک، برگزاری مراسم عبادی و مذهبی، تألیف چندین جلد کتاب و تربیت بیش از دویست شاگرد است. عبدالله دهدوه در ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ شمسی توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.برای آشنایی بیشتر و معرفی شهید تبلیغ بین المللی اسلام عبدالله دهدوه به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

عبدالله دهدوه در سال ۱۹۶۶ میلادی برابر با ۱۳۴۴ شمسی در کشور مغرب به دنیا آمد. وی که مغربی‌الاصل بود، تحت تأثیر معارف اهل بیت(ع) به مذهب تشیع گروید و به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) در سال ۱۳۵۹ برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد.

عبدالله دهدوه جوان پس از طی یک مرحله تحصیل و کسب نخستین مبانی و معارف اسلامی، جهت تبلیغ مسائل اسلامی به بلژیک رفت و در کنار فعالیت‌های خود مدرک کارشناسی علوم طبیعی را نیز از دانشگاه‌های بلژیک دریافت کرد.

دهدوه پس از چند سال، مجدداً برای ادامه تحصیل به ایران و شهر قم مراجعت نمود. وی بعد از تکمیل دوره فقه و معارف اسلامی در جامعة المصطفی العالمیة به بلژیک برگشت و فعالیت‌های تبلیغی خود را با راه‌اندازی "مرکز و مسجد امام رضا(ع)" در شهر بروکسل آغاز نمود.

عبدالله دهدوه در طول فعالیت خود، اقدامات مؤثری در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) انجام داد؛ از جمله برگزاری مراسم عبادی و مذهبی، تألیف چندین جلد کتاب (مانند کتاب «الحریة من وجهه النظر الاسلام و الغرب») و آموزش بیش از دویست شاگرد. وی همچنین دست اندرکار انتشار نشریه‌ای تأثیرگذار به زبان فرانسوی به نام «شعاع الحکمة» در خصوص موضوعات فقهی و عقایدی بود که بین مسلمانان اروپا طرفدار دارد. وی که عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) هم بود، برای سخنرانی و نشر مکتب اهل بیت(ع) به بسیاری از کشورهای اروپایی مسافرت کرده و در کنفرانس‌های بین‌المللی نیز شرکت فعال داشت.

عبدالله دهدوه در طول فعالیت خود در بلژیک صدها نفر از اهالی این کشور و کشور مراکش را با مکتب اهل بیت آشنا کرد و شاگردان وی، در دانشگاه‌های بلژیک و دیگر کشورهای اروپائی در حال تدریس می‌کنند. دهدوه در پنجمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) که شهریور سال ۱۳۹۰ شمسی در تهران برگزار شد، حضور داشت و در سفر به مشهد به زیارت حرم امام رضا(ع) رفت و نیز با رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله خامنه‌ای دیدار کرد. آخرین سفر دهدوه به کربلا و عتبات عالیات برای زیارت حرم امام حسین(ع) بود.

عبدالله دهدوه در ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ شمسی در حالی که برای نماز مغرب آماده می‌شد، توسط تروریست‌ها به شهادت رسید. بنا بر گزارش‌ها، چند نفر به مسجد امام رضا، حمله کردند و آنجا را آتش زدند که در این آتش‌سوزی عبدالله دهدوه به شهادت رسید. متهم اصلی در جلسات دادگاه گفته بود که وی می‌خواسته انتقام سوری‌هایی را بگیرد که به دست شیعیان کشته می‌شوند. جنازه دهدوه به زادگاهش در طنجه مغرب منتقل شد و در آنجا دفن شد. دادگاه بلژیک هم متهم اصلی را به ۲۷ سال حبس محکوم کرد.

مستندی با عنوان «ققنوس» در سال ۱۳۹۴ شمسی از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد که به زندگی عبدالله دهدوه و همچنین شیعیان بلژیک می‌پرداخت. این فیلم تاکنون جایزه شبکه مستند سیما از جشنواره سینماحقیقت، لوح افتخار و جایزه نخست بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی جشنواره مردمی فیلم عمار و... را به خود اختصاص داده است و همچنین در نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش تندیس جشنواره را از آن خود کرد.

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی