انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

دکتر سهیل اسعد

🔸دکتر #ادگاردو_روبین ، محقق و پژوهشگر اسلامی آرژانتین:  امروز درمیان ما و در آن کشورهای #آمریکای_لاتین بسیار افرادی داریم که اجداد و پدرومادرشان،ملحد و کافر یا کمونیست بوده اند اما خودشان اکنون مسلمان وجزء متدین های جامعه شدند؛ ما شیعیان باید کاملا از گنجینه هایی  که در  مکتب #اهل_بیت و قرآن داریم، استفاده کنیم.

🔹دکتر ادگاردو روبین مبلّغ و محقق اسلامی آرژانتینی ضمن تشریح و توضیح پیشینه مسلمانان #آرژانتین گفت: کشور آرژانتین در آمریکای لاتین واقع است و #تاریخ_اسلام و مسلمانان آن برمیگردد به مهاجرین مسلمانی که حدود صد وپنجاه سال گذشته به آرژانتین هجرت کرده و در این کشور مستقر شدند و مسلمان امروز این کشور نسل های پنجم وششم آن مهاجرین هستند وبرخی از مسلمانان امروز کشور آرژانتین به خاطر اینکه در یک جو و یک محیط کاملا غیر اسلامی بزرگ شده و گاهی با همسران غیر مسلمان ازدواج کردند؛ از اسلام دور شدند و از لحاظ سبک زندگی با احکام و اصول دین فاصله گرفتند .

🔸ما در ابتدا بین مسلمانان وشیعیانی که از جنبه های اعتقادی خیلی ضعیف شده بودند، به تبلیغ و ترویج مذهب تشیع پرداختیم و ازاین افراد شروع کردیم اما در مسیر تبلیغ متوجه شدیم که حتی غیر مسلمانان هم علاقمند می‌شدند. نمونه ی موضع گیری های اخلاقی امیرالمومنین و اهل بیت (علیهم السلام)، آن درجات کمال انسانی که در وجودشان است و یا نمونه هایی از تصرفات و رفتارهای ائمه معصومین خیلی برای غیر مسلمانان و گاهی حتی ملحدین قابل توجه بود. و من در این باره خاطرات بسیاری دارم که گاهی برای افراد ملحد،کافر و گاهی اوقات معاند و ضد دین، فضایل امیرالمومنین علی (ع) را نقل می کردم و آنها منقلب و یا متحول می شدند و امروز درمیان ما و در آن کشورهای آمریکای لاتین بسیار افرادی داریم که اجداد و پدر و مادرشان، ملحد و کافر یا کمونیست بوده‌اند اما خودشان اکنون مسلمان و جزء متدین های جامعه شدند. برخی حتی مبلّغ یا طلبه شدند از این جهت، فضا بسیار آماده است و الحمدلله امروز اسلام نسبت به قبل در یک جایگاه خوبی به سر می برد.

🔹در رابطه با #صدورپیام_اسلام و تشیع به سایر نقاط جهان با اشاره به اینکه روش های متعددی برای رساندن پیام وجود دارد،گفت: این است که پیغام به صورت صحیح و واضح به ملت ها برسد. علمای شیعه می توانند با حضور خودشان در کشور های مختلف این پیام را منتقل کنند، مثل مسلمانانی که در سراسر دنیا زندگی می کنند. و اگر امکان حضور مستقیم آن ها نبود، استفاده از رسانه ها در قالب هنر و شبکه های اجتماعی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

🔸بنده مدتی هنرمند بودم و پنج سال در آرژانتین تئاتر بازی میکردم و خیلی از هنر برای رساندن پیام اسلام اهل بیت استفاده کردم و بعدها که طلبه شدم کمی از فضای تئاتر فاصله گرفتم اما از همان تکنیک‌ها در ساخت مستند، برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی استفاده کردم. برای رساندن پیام اسلام به گوش ملت های دنیا روش های متعددی وجود دارد و هرکسی باید با توجه به هنری که دارد و امکاناتی که از آن برخوردار است برای آن تلاش کند. کسی که خطیب خوبی است به سخنرانی بپردازد، کسی که قلم خوبی دارد کتاب بنویسد، کسی که شاعر است از ادبیاتش استفاده کند، و هرکسی از علم ،امکانات و ابزارهایی که در اختیار دارد برای رساندن پیام اسلام و تشیع استفاده کند. منبع: شفقنا #اسلام_درآرژانتین #اسلام_درآمریکای_لاتین

«انجمن بین المللی ترنم صلح»

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی