انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

مرکز اسلامی آمریکای شمالی (ICNA) چهل و چهارمین مجمع سالانه خود را در واشنگتن برگزار نمود که بیش از 24000 نفر در این گردهمایی شرکت کردند1 و بزرگترین گردهمایی مسلمانان امریکا را رقم زدند. در این رویداد 150 سخنران با تخصص‌های متفاوت در موضوع «درمان بشریت: درس هایی از اسلام» به سخنرانی پرداختند. علاوه بر این موضوعات دیگری همچون معنویت شخصی، اسلام‌هراسی در آمریکا، وضعیت بد مسلمانان در هند و چین و ... پوشش داده شد. شرکت‌کنندگان با بیش از 40 زبان و گویش در این برنامه شرکت داشتند و این برنامه از این حیث متنوع‌ترین همایش مسلمانان در آمریکا محسوب می‌شود...

بیش از 400 داوطلب و هماهنگ کننده، مسئولیت نظم و رسیدگی به مدعوین را برعهده داشتند تا این مراسم به برنامه های مخصوص خود برسد. در این رخداد که به رخداد «حمایت از انسانیت: درسی از اسلام» نامگذاری شده است، سخنرانی بیش از 150 نفر با زمینه ها و موضوعات متفاوت که در نوع خود یک رکورد محسوب میشود از قسمت های جذاب این رخداد محسوب میشود.

بیش از 125 جلسه متفاوت با موضوعات متفاوتی از معنویات فردی تا برنامه ریزی برای خانه-مدرسه، از اسلام هراسی در آمریکا تا وضع نگران کننده مسلمانان هند و چین توانست بازه بزرگی از موضوعات را پوشش بدهد. این رخداد تلاش نمود تا با ایجاد جوی مثبت، بر هم افزایی جوامع مسلمان آمریکا تاکید نماید.

بخش خواهران وبسایت ICNA، جلسات متعددی را برای زنان و فرزندان مسلمان آمریکای شمالی(MCNA) برگزار کرد. شرکت کنندگان این مراسم که بیش از 40 زبان زنده دنیا صحبت میکردند، یکی از متنوع ترین همایشها در نوع خود محصوب میشود. جلسات موازی به زبان های اسپانیای، ترکی، عربی، سومالی، مالایی، بنگالی، اردو و زبان های اندونزیایی برپا شد. همچنین کودکان از بازی های مفرح مخصوص سنین خود در کنار این جلسات، بهره مند شدند.

نکته قابل تامل این همایش، بازار اسلامی آن بود که با 22 افزایش نسبت به سال قبل، به 620 غرفه در سال 2019 رسیده بود که این آمار، بزرگترین بازار اسلامی آمریکا را به خود اختصاص داده است. تشکلها و مجمعهای غیردولتی مسلمانان نیز در این بازار حضور داشتند. به گفته غرفه دارها، محصولات به سرعت در این همایش به فروش میرفت و خریداران جدید باید تا موجودی جدید محصولات در لیست انتظار صبر میکردند...

علیرغم وسعت بازار؛ به سختی میشد در بازار بعلت ازدحام جمعیت حرکت کرد. محوطه بزرگ بازی کودکان نیز در قلب بازار، کانون توجه خیلی از شرکت کنندگان شده بود و برای ساعتهای متمادی، کودکان را به خود جلب نموده بود. طبق آمارهای رسمی سال گذشته این همایش برای شهر، بیش از 56 میلیون دلار آورده داشته است که رتبه نخست مشتری شهر را به خود اختصاص داده است.

آژانس توسعه گردشگری "از واشنگتن بازدید کنید" رزرو اتاق های هتل ها را هماهنگ کرد. سازمان دهندگان همایش؛ فضای نماز را در تمام هتلها و مراکز خرید حلال  فراهم کرده بود.علاوه بر این، محوطه نماز 6 هزار متر مربعی به صورت کفپوش در طول روز در مرکز کنفرانس برای شرکت کنندگان در دسترس بود. شورای روابط آمریکایی-اسلامی هم بعلت برگزاری این همایش، تندیس جایزه خدمات اجتماعی را به این مجموعه تقدیم نمود.

شورای عدالت اجتماعی ICNA با همکاری سایر سازمانها و نهادهای مردم نهاد اقدام به برگزاری راهپیمایی از محل برگزاری همایش تا کاخ سفید علیه اسلام هراسی نمود. در 5 دهه گذشته که این مراسم برگزار میشود؛ این مراسم به یکی از مهمترین رخدادهاییست که مسلمانان آمریکا برای شرکت در آن لحظه شماری میکنند.

برخی از مسلمانان که پیش تر تنها به این مراسم تنها می آمدند، اکنون با همسر و فرزندانشان حاضر شده اند و برخی حتی نوه هایشان داوطلب شدند برای کمک در این مراسم!!


پاورقی:

این گزارش، ترجمه ای از گزارش اصلی وبسایت آن همایش میباشد. (https://www.icna.org/largest-american-muslim-convention-at-the-capital/)

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی