انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

عنوان کتاب:Muhammad a biography of the prophet
نویسنده: Karen Armstrong
انتشارات و سال نشر: HarperOne, U.S., 1993
درباره نویسنده: کارن آرمسترانگ، نویسنده ۷۰ ساله ایرلندى، از صاحب نظران مشهور در عرصه دین در جهان انگلیسى زبان است که هفت سال از عمرش را در سلک راهبه هاى کاتولیک در کلیساهاى شهر لندن سپرى کرده، اما به واسطه آنچه خود با عنوان «رنج‌های روحی-روانی و جسمانی» از آن تعبیر می‌کند از صومعه جدا شده و در رشته ادبیات دانشگاه آکسفورد مشغول به تحصیل شد. او دلمشغول مباحث دینی نیز بود و همین سبب آثار متعددى درباره ادیان مختلف نوشته است. از جمله آثار او می‌توان به «تاریخ خداباوری»، «نخستین مسیحی، تاثیر پولس بر مسیحیت»، «جنگ مقدس، تاثیر جنگ‌های صلیبی بر جهان امروز»، انجیل از دیدگاهی زنانه، خلق جنگ جنسیتی در غرب توسط مسیحیت»، «محمد پیامبری برای روزگار ما»، «تاریخچه اسلام» و ... .
درباره کتاب: کتاب زندگانی محمد پس از انتشار به یکی از  پرفروش‌ترین کتاب‌های سال آمریکا تبدیل شد. کتاب حاضر در 10 فصل سامان یافته و عناوین آن شامل «محمد، دشمن»، «محمد، انسان الهی»، «جاهلیت»، «وحی»، «بشارت دهنده»، «آیه‌های شیطانی»، «هجرت: راه جدید»، «جنگ مقدس»، «صلح مقدس» و «وفات پیامبر» است.
خانم آرمسترانگ در مقدمه کتاب ابراز مى‌دارد که این کتاب را به این سبب نوشت که افسوس می‌خورد که سیماى حضرت محمد(ص) براى مردم غرب فقط تصویرى باشد که کتاب سلمان رشدى ارائه می‌دهد، یا تصویرى که از خاطرات دوران جنگ‌هاى صلیبى در ذهن مسیحیان مانده است. آرمسترانگ محققی است که با نگاه تاریخی به اسلام می‌نگرد؛ او تلاش می‌کند با استفاده از شواهد و مدارک صرفا تاریخی درباره ادیان و در این کتاب راجع به اسلام مباحث علمی خود را مطرح کند. حاصل کار او در بهترین حالت این است که پیامبر اسلام یک رهبر اجتماعی شایسته بوده است و نگاه منفی جامعه غرب دربارة او صحیح نیست؛ ولی توانایی فهم ابعاد عمیق معنوی پیامبر و ارتباط عمیق و موثر او با خدا را ندارد و این رابطه چیزی نمی‌گوید چرا که روش تاریخی که انتخاب کرده است در بررسی این ابعاد ناتوان است.

سایر توضیحات: این کتاب تحت عنوان «زندگانی محمد (ص)» به فارسی ترجمه شده است که مشخصات کتابشناسی آن به شرح زیر است:
کارن آرمسترانگ، زندگانی محمد، ترجمه کیانوش حشمتی، انتشارات حکمت

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی