انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

(NGO) Thrill of Peace International Association

انجمن بین المللی ترنم صلح

This NGO works to introduce Islam to the world to create a common understanding with other religions with the aim of spreading peace and friendship around the world
دغدغه اصلی انجمن بین المللی ترنم صلح که به همت جمعی از بدنه دانشگاهی و حوزوی به طور آتش به اختیار اداره میشود؛ تبلیغ اسلام ناب محمدی در عرصه بین الملل میباشد.

محمدقائم صفا فومیو ساوادا، مشهور به محمد ساوادا (۱۹۲۴-۲۰۱۲م) از شیعیان قدیمی ژاپن و مترجم قرآن کریم به زبان ژاپنی است.

ساوادا در ژانویه سال ۱۹۲۴ میلادی در شهر گیفو واقع در بخش مرکزی ژاپن دیده به جهان گشود. پس از پایان تحصیلات دبیرستان و دانشگاه به مطالعه و تحقیق در آیین شینتو و شاخه‌های آن پرداخت و آثار گوناگونی در این زمینه پدید آورد. در سن پنجاه سالگی، پس از مطالعه و تحقیق درباره تعالیم اسلامی، به دین اسلام تشرف یافت و پس از هفت سال مذهب شیعه اثنی عشری را برگزید و از آن به بعد به تلاش برای نشر معارف شیعه مشغول شد. او سرانجام در ۲۰۱۲ درگذشت.

از مهم‌ترین اقدامات وی ترجمه قرآن کریم به زبان ژاپنی در سه نوبت و نیز نشر و تبلیغ حدیث ثقلین و احادیث اهل بیت علیهم السلام بوده‌است. ساوادا یکی از اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بود. وی از سال ۱۹۸۰ با مجمع جهانی اهل‌‌بیت‌ ارتباط داشت و چندین بار‌ در‌ اجلاس‌های ایـن‌ مـجمع‌ در‌ تـهران و قم شرکت‌ کرد و هشت بار به ایران سفر نمود.

برخی از آثار او عبارتند از: پنج کوه واقع در نیکّو نمادِ پنج تن(ع)؛ نارا بیانگر عظمت‌ و بزرگی پیامبر اسلام(ص)؛ ایناری نشانگر درخشش اسلام.

ابراهیم تاتسو ایچی ساوادا فرزند او، در حوزه علمیه قم تحصیل کرده و مدیریت مجمع اهل بیت(ع) توکیو را بر عهده دارد.

به نقل از ویکی شیعه

 

بزودی مقاله کاملی از محمد ساوادا در وبسایت رسمی انجمن بین المللی ترنم صبح منتشر میشود.

Comments (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی